[it_heading heading_style=”style2″ font_weight=”” weight=””]برخی از سوالات شما[/it_heading]

وبینار در واقع برگزاری یک سمینار تحت وب به صورت آنلاین می باشد (Web + Seminar = Webinar). وبینار توسط یک میزبان (خود شخص ارائه دهنده ویا یک طرف سوم به عنوان میزبان و مهیا کننده بستر) ارائه می شود، یک نفر موضوع مدنظر خود را طرح و تعدادی شنونده و یا مشارکت کننده نیز در آن حضور دارند.

خیر. لازم نیست سایت داشته باشید. رویدادان یک لینک اختصاصی در اختیار شما قرار داده می‌دهد تا به شرکت‌کنندگان وبینارتان بدهید. آن‌ها با مراجعه به آن لینک می‌توانند در وبینار webinar شرکت کنند. شما هم با نام کاربری خود وارد همان صفحه می‌شوید و به عنوان سخنران، ارائه خود را شروع می‌کنید.

اگر فقط بخواهید پاورپوینت خود را نمایش دهید و مخاطبان صدای شما را بشنوند، معمولا سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه کافی است. البته توجه کنید که سرعت آپلود شما باید این مقدار باشد. سرعت دانلود خیلی اهمیت ندارد. البته اگر بخواهید شرکت‌کنندگان تصویر زنده شما را هم ببیند مسلما به سرعت‌های بالاتری در حد ۱ تا ۵ مگابیت بر ثانیه نیاز دارید و با سرعت آپلود ۵ مگابیت می‌توانید فیلم خود را به صورت HD منتشر کنید.

برای شرکت در وبینار سرعتی در حد ۱ مگابیت بر ثانیه می‌تواند کافی باشد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا با وجود سرعت بالای اینترنت من، بارها دچار قطعی شدم. پاسخ آن است که پایداری خط اینترنت شما بسیار اهمیت دارد. مثلا ممکن است سرعت شما ۱۰ مگابیت است ولی اینترنت شما مرتب قطع و وصل می‌شود. مشکل دیگر می‌تواند از طرف برگزارکننده باشد. اگر برگزارکننده دچار مشکل شود مسلما ما هم با مشکل مواجه خواهید شد. معمولا اینترنت ADSL پایداری بیشتری دارد و بهتر است از آن استفاده شود.

امکانات سخت‌افزاری لازم یک کامپیوتر مجهز به میکروفن و وب‌کم، همچنین اینترنت پرسرعت است. البته اغلب لپ‌تاپ‌ها خودشان میکروفن داخلی و وب‌کم دارند، پس شاید فقط یک لپ‌تاپ که به اینترنت پرسرعت متصل است کافی باشد. بقیه موارد را به رویدادان بسپارید.

برای شرکت در وبینار، یک کامپیوتر متصل به اینترنت کافی است. البته مسلما آن کامپیوتر باید امکان پخش صدا را از طریق اسپیکر یا هدفون داشته باشد. البته سرویس وبینار رویدادان این امکان را دارد که بتوان از طریق موبایل یا تبلت هم در وبینار webinar شرکت کرد. برای شرکت در وبینار صرفا لازم است از طریق مرورگر وارد آدرس خاصی شوید تا بتوانید ارائه را ببینید.

بله حتما. اکنون بسیاری از مدرس‌ها از وبینار استفاده می‌کنند. کافی است از سرویس‌هایی استفاده کنید که در ایران با مشکل مواجه نخواهد شد.

موضوع دیگر آن است که سرعت اینترنت خود را تست کنید تا ببینید آیا کافی است یا خیر. برای اینکار توصیه می‌کنم به سایت speedtest.net مراجعه کنید. توسط این سایت می‌توانید سرعت واقعی دانلود و آپلود خط اینترنت خود را بسنجید.

کافی ست در اولین فرصت با کارشناسان رویدادان تماس بگیرد تا مقدمات برگزاری وبینار را برای شما انجام دهند.