5 نکته برگزاری یک رویداد موفق از دید مخاطبین ، با توجه به اینکه همیشه به نکات موفقیت در برگزاری یک رویداد را از طرف برگزارکننده مظرح می شد این بار در این مقاله از رویدادان می خواهیم نکات برگزاری یک رویداد موفق از دید مخاطبین آن رویداد را بگوییم. پس با دقت مطاله کنید5 نکته برگزاری یک رویداد موفق از دید مخاطبین ، آن پنج نکته از یادآوری روز قبل از رویداد گرفته تا بسته های هدایای روز رویداد و تعامل با مخاطبین و ایجاد فرصت شبکه سازی تا تعریف قیف فروش رویداد که به هر کدام جداگانه پرداخته ایم.

یادآوری روز قبل از رویداد

حتما فهرست ایمیل و یا شماره های همراه ثبت نام کنندگان را داشته باشید و شب قبل به آنها ایمیل و یا پیامک بزنید و جزئیات کلی از شرایط مراسم بگویید. به طور مثال توضیح دهید چگونه با وسایل عمومی مثل اتوبوس و مترو می توانند به مقصد برسند. و یا با استارتاپ های حمل و نقل مثل اسنپ صحبت کنید و کد تخفیف بگیرید. با این کار حس ارزشمند بودن به مخاطبانتان القاء کرده اید. و یا اگر بصورت آنلاین برگزار می شود لینک ورود به اتاق وبینار را ارسال کنید. به همراه نام کابری و رمز عبور ارسال کنید که دیگر دغدغه ورود به رویداد را نداشته باشند. همچنین می توانید یک کانال تلگرام یا اینستاگرام راه اندازی کنید و از طریق پیامک و یا ایمیل مخاطبین دعوت به حضور در آن کانال ها کنید برای کسب اطلاعات بیشتر.

هدایای روز رویداد

نکات کاربردی در برگزاری یک رویداد موفق از نگاه مخاطبین

رویدادهایی که بسته های هدیه خوش آمدگویی دارند یعنی احترام ویژه ای برای مخاطبین قائل شده اند. همانطور که اگر در رویدادهای دولتی شرکت کرده باشید، می دانید که یک پوشه دکمه دار به مدعوین داده می شود که شامل فهرست برنامه ها آن روز که معمولاً کمتر پیش می یاد طبق برنامه پیش بروند! یک روزنامه یا مجله به همراه یک کاغذ و خودکار داخل پوشه قرارداده اند ولی منظور من اینها نیست. من در مورد یک بسته شگفت انگیز صحبت می کنم! مطمئن باشید بیشتر افرادی که در رویداد حاضر می شوند مشتریان آینده شما هستند. و زمانی کافی دارند که آن بسته های هدیه را مشاهده کنند. پس به طور کلی شرحی از خدمات و امکانات مجموعه خود و برنامه ریزی دقیق آن روز را در اختیارشان قرار دهید.

حتما بخوانید:  پیامک تبلیغاتی و اثربخشی آن در تبلیغات

منظور من از هدیه شگفت انگیز  این است که می تواینم مثلاً یک کد تخفیف غذا برای شام همان شب رویداد در نظر بگیریم. یادداشتی بزارید و بگویید می دانیم بدلیل طولانی بودن رویداد احتمالاً زمان کافی برای درست کردن غذا نداشته باشید. با این کد شام امشب را مهمان ما باشید.

یا اگر برنامه بصورت آنلاین برگزار می شود می توانید یک فایل پادکست و یا ویدئو آموزشی را تهیه و لینک استفاده از آن را برای مخاطبانتان ارسال کنید.

تعامل بیشتر با مخاطبان

تعامل با مخاطبان فقط در شبکه های اجتماعی صدق نمی کند بلکه به دلیل طولانی بودن زمان برگزاری رویدادها می توانید برای مخاطبان QR-code تعریف کنید که با استفاده از آن به صفحه وب متصل شوند و خیلی راحت سوالهایشان را از سخنران بتوانند بپرسند.

اگر هم رویدادتان بصورت وبینار برگزار میشه می توانید مخاطبین را به نظرسنجی و یا فرم اطلاعات بیشتر با برگزارکننده برایشان ارسال کنید و از مخاطبان دعوت به تعامل کنید. این کارها به خلاقیت شما بستگی دارد. و مطمئن باشید با انجام دادن آنها انگیزه و شادی مخاطبین را چند برابر کرده اید.

ایجاد شبکه سازی

امروزه در رویدادهای آنلاین و یا حضوری زمان انتراک بهترین زمان برای شبکه سازی است در این زمان است که شما باید با مخاطبین ارتباط برقرار کنید و دایره ارتباطاتتان را گسترده تر نمایید.

قیف فروش را فراموش نکنید

حتما یکی از اهداف شما از برگزاری یک رویداد بصورت انلاین و یا حضوری آشنایی و یا استفاده مخاطبین ازمحصولات و خدمات شما است. بسیاری از رویدادها برگزار می شوند ولی در زمان مناسب قیف فروش خود را تکمیل نکرده اند. و بدون نتیجه تمام شده است.

حتما بخوانید:  قبل از برگزاری رویداد آنلاین چه کارهایی باید انجام داد؟

حتما از مخاطبین اطلاعات تکمیلی دریافت کنید. برای این کار مشوق هایی مانند بن تخفیف یا فرم نظرسنجی در نظر بگیرید. همچنین حتما خلاصه و یا گزارشی از رویداد را تکمیل و چند روز بعد از برگزاری رویداد برایشان بفرستید.

نگذارید از ذهن مخاطب پاک شوید و زحماتتان بی نتیجه بماند. شما با ارسال این گزارش علاوه بر اینکه شما را فراموش نمی کند بلکه ذهنش درگیر شما می شود.

نتیجه گیری: 5 نکته برگزاری یک رویداد موفق از دید مخاطبین را با هم مطالعه کردیم. حال نظر شما چیست؟ آیا راهکارهایی که گفته شد به موفقیت بیشتر یک رویداد کمک می کند؟ به نظر شما نکته دیگه در موفق برگزار شدن یک رویداد باقی مانده که نگفته ایم؟

نویسنده: تیم تولید محتوای رویدادان

امتیاز به مطلب

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *