مزایا و معایب نمایشگاه آنلاین

نمایشگاه آنلاین یا مجازی مزایای بیشتری نسبت به نمایشگاه های فیزیکی سنتی برای غرفه داران و بازدیدکنندگان دارد. سازمان ها، چه بزرگ و چه کوچک، تمهیدات زیادی برای انجام یک رویداد فیزیکی دارند. با این حال، برگزاری یک نمایشگاه آنلاین به شما امکان می دهد در منابع و وظایف مدیریتی خود صرفه جویی کنید. شرکت کنندگان می توانند برای ارائه مدل کسب و کار خود برای جذب سرمایه گذاران و مشتریان بازار از طریق یک نمایشگاه آنلاین به صورت آنلاین متصل شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا نمایشگاه های آنلاین بیشتر توسط بازدیدکنندگان ترجیح داده می شود. نمایشگاه آنلاین ، نسبت به نمایشگاه های سنتی، ممکن است محدودیت هایی داشته باشد. این مزایا و معایب نمایشگاه آنلاین به برخی اشاره می کند.

نمایشگاه تجارت مجازی چیست؟

نمایشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها برخی از رویدادهای رایجی هستند که باید در حین کار در یک شرکت در آن شرکت کرده باشید. اکسپو یک راه عالی برای ملاقات با سازمان های رقیب، مشتریان و تأثیرگذاری بر آنها با محصولات و خدمات شما است. زمان به این تجارت ها بعد جدیدی را نشان می دهد، جایی که اخیراً روند جدیدی در حال رشد آنلاین است. اصطلاح برای شما نمایشگاه تجارت مجازی است.

یک نمایشگاه تجاری مجازی یا اتفاقات آنلاین که لازم نیست برای آن لباس مناسب داشته باشید، یک تاکسی استخدام کنید و به صورت فیزیکی در آن شرکت کنید. یک مجازی همیشه به یک نماینده حاضر یا همیشه در دسترس آنلاین نیاز ندارد. نمایشگاه آنلاین توسط شرکت کنندگان مجازی از هر نقطه در سراسر جهان قابل دسترسی است و آنها می توانند در هر زمانی از روز با هم ارتباط برقرار کنند. و می توانند بیش از یک ماه آنلاین و گاهی حتی یک سال دوام بیاورند. نمایشگاه مجازی همچنین این فرصت را به شما می دهد تا از طریق ویژگی چت زنده با شرکت کنندگان صحبت کنید.

مزایای نمایشگاه آنلاین چیست؟

نمایشگاه آنلاین یا نمایشگاه‌های تجاری مجازی می‌تواند راه مؤثرتری برای افزایش دسترسی به کسب و کار شما و تأثیرگذاری بر مشتریان باشد. در اینجا برخی از مزایای نمایشگاه آنلاین وجود دارد که چرا شرکت ها نمایشگاه های تجاری مجازی را به نمایشگاه های تجاری فیزیکی سنتی ترجیح می دهند.

  1. کاهش هزینه

نمایشگاه آنلاین می تواند به شما کمک کند پول زیادی را که معمولاً برای مدیریت، مکان گردهمایی، ارسال محصول و اجاره های متفرقه در سفر خرج می کردید، صرفه جویی کنید. نمایشگاه تجارت مجازی برای غرفه داران و بازدیدکنندگان مفید است زیرا برای شرکت در آن نیازی به سفر به مکان های دور یا نزدیک ندارند.

حتما بخوانید:  تعریف ایزو چیست؟

صرفه جویی در پول و منابع از ویژگی های یک سازمان تجاری موفق است. از مزایای نمایشگاه آنلاین می توان به کاهش هزینه به عنوان اولین دلیلی که برای بسیاری از شرکت ها باید در نظر گرفت، اشاره کرد.

  1. نمایشگاه مجازی سازگار با محیط زیست است

مصرف کمتر منابع و آب و برق به نحوی با کاهش مقدار کمتری از منابع طبیعی مرتبط است. با توجه به اینکه هیچ کاغذی هدر نمی رود، هیچ آسیبی پس از پایان رویداد به طبیعت وارد نمی شود، هیچ ردپای کربنی وجود ندارد زیرا مجبور نیستید سفر کنید، و در پایان زباله تولید نمی شود. همه این عوامل به شدت به نفع مزایای برگزاری نمایشگاه آنلاین صحبت می کنند .

  1. ارتباط بهتر

نمایشگاه های تجاری مجازی معمولا بیشتر از رویدادهای سنتی دوام می آورند. از آنجایی که غرفه داران نیازی به نگرانی در مورد اجاره کنوانسیون یا شرایط و ضوابط ندارند، یک نمایشگاه آنلاین می تواند بیش از یک هفته یا حدود یک ماه ادامه داشته باشد. این به غرفه‌دار می‌دهد تا در بازار حضور پیدا کند.

  1. بدون اتلاف وقت

یکی دیگر از مزایای نمایشگاه های آنلاین این است که غرفه داران تمایل دارند فقط مشتریان مرتبط را جذب کنند. نمایشگاه‌های تجاری مجازی اغلب فهرستی از افرادی را ارائه می‌دهند که به محصول علاقه نشان می‌دهند یا اطلاعات بیشتری در مورد محصول خاصی درخواست می‌کنند. این لیست معمولاً حاوی نام و اطلاعات تماس است. هیچ کاربر یا افراد غیر مرتبط هرگز نمی توانند به رویداد مجازی دسترسی داشته باشند .

  1. ردیابی نسل سرب آنلاین آسان تر است

به هر عضوی که در یک نمایشگاه آنلاین شرکت می‌کند یک شناسه ورود یا پیوند ارائه می‌شود. همچنین به آن‌ها دسترسی مستقیم به مطالب قابل دانلود، از جمله ردیابی داخلی، مدیریت سرنخ و نمایه‌های شرکت‌کنندگان داده می‌شود، بنابراین دقیقاً می‌دانید چه کسی چه چیزی را دانلود می‌کند. به این ترتیب، غرفه داران می توانند علاقه کاربران را حدس بزنند و به آنها برای ارائه محصولات و خدمات خود نزدیک شوند. بعداً همین کاربران می توانند در بازخورد به آنها کمک کنند.

حتما بخوانید:  مزیت جلسات آنلاین بر جلسات حضوری

معایب اکسپو آنلاین چیست؟

با شرایط فعلی، ممکن است با محدودیت‌های متعددی در نمایشگاه‌های تجارت مجازی مواجه شوید. عدم دسترسی به اینترنت یکی از موارد رایج است. در زیر معایب احتمالی اکسپو آنلاین برای همه انواع شرکت کنندگان آورده شده است.

  1. همه به اینترنت عادت ندارند

نمایندگانی از تمامی سازمان ها و گروه های سنی مختلف در این نمایشگاه شرکت می کنند. اصطلاحات اینترنتی برای همه آسان نیست که به رویداد ملحق شوند. شرکت کنندگان شما باید سیستم ها و نرم افزارهای به روز شده ای برای اتصال به رویداد داشته باشند. همچنین، اگر به نظر می رسد که محصول شما برای آنها جذابیتی نداشته باشد، جذب کاربران را درگیر نگه دارید.

  1. از نظر فنی همیشه دوستانه نیست

احتمال از دست دادن رویدادهای مهم زمانی بیشتر است که اشکالات فنی یا مشکلات اتصال از طریق رایانه یا برنامه خود داشته باشید—مشکلاتی دارید. در عین حال، اتصال رایج ترین نقطه ضعف نمایشگاه آنلاین است. سرعت پایین اینترنت باعث ایجاد توهین به آسیب می شود و پخش زنده رویداد را به تاخیر می اندازد و درک آن را برای شرکت کنندگان دشوار می کند.

  1. کاربران محدود

وبینارها، کنفرانس های مجازی و نمایشگاه آنلاین بیشتر از طریق برنامه های کنفرانس مانند زوم یا اسکایپ انجام می شوند. این پلتفرم‌ها اتصال را به تعداد محدودی از کاربران ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز از نظر اتصال به راحتی پیش می‌رود. بنابراین، این یکی از معایب مشکل ساز برگزاری نمایشگاه آنلاین است، زیرا هیچ محدودیتی برای تعداد بازدیدکنندگانی که در نمایشگاه آنلاین شرکت خواهند کرد وجود ندارد.

  1. جلب توجه کاربر سخت ترین کار است

یا باید مهارت های استثنایی در تعامل با کاربران داشته باشید یا بدانید که چگونه رویداد را جذاب نگه دارید. برای ادامه نمایش، جوک پرتاب کنید، حقایق خنده دار یا جالبی را که به شما یا شرکت کنندگان مربوط می شود را مطرح کنید. ارائه محصول خود به بازدیدکنندگان از طریق رویداد آنلاین چالش برانگیزترین بخش است زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربران چه مدت در ارتباط باقی بمانند.

  1. عدم تعامل انسان با انسان

بیشتر کاربران پس از پایان رویداد، ارتباط خود را با آن قطع می کنند. هیچ گردهمایی بیشتر یا عمومی برای بحث و تبادل نظر وجود ندارد. یکی دیگر از معایب احتمالی برگزاری یک نمایشگاه آنلاین این است که انسان ها نمی توانند شخصاً با یکدیگر تعامل داشته باشند. ارتباطات اساس هر معامله بزرگ یا کوچک است. شما توانایی نشان دادن خود را به همان اندازه که می توانید در یک رویداد بلادرنگ داشته باشید، از دست می دهید.

حتما بخوانید:  متاورس دنیای جدید و راه های درآمدزایی

نتیجه گیری:

نمایشگاه های تجاری مجازی می توانند در عین حال خوب و بد باشند. نمایشگاه های آنلاین هزینه ها، تلاش های مدیریتی را کاهش می دهند و راهی پایدار برای پاسخگویی به بازار هستند. همچنین دارای مشکلاتی است که می تواند تأثیر شرکت شما را بر مشتریان کاهش دهد. بهترین تمرین این است که بدانید چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست. یاد بگیرید که از نکات فنی شکایت کنید و سپس از افرادی که به احتمال زیاد در این رویداد شرکت می کنند دعوت کنید.

سوالات متداول نمایشگاه

مزیت نمایشگاه مجازی چیست؟

نمایشگاه‌های تجاری سنتی فقط چند روز طول می‌کشند و طول عمر کمتری نسبت به رویدادهای مجازی دارند. برای مثال، نمایشگاه‌های تجاری سنتی معمولاً یک یا دو روز به طول می‌انجامند، اما نمایشگاه‌های مجازی ممکن است تا زمانی که برگزارکننده بخواهد، به صورت زنده ادامه داشته باشند.

نمایشگاه مجازی چگونه کار می کند؟

نمایشگاه‌های مجازی شبیه به نمایشگاه‌های حضوری هستند، زیرا به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند از غرفه‌ها و فروشندگان مختلفی بازدید کنند و با آنها تعامل داشته باشند. علاوه بر این، رویدادهای مجازی گزینه‌های شبکه‌سازی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه فراهم می‌کنند و آنها را حتی مفیدتر می‌کنند.

نمایشگاه های تجارت آنلاین چگونه کار می کنند؟

نمایشگاه تجارت مجازی یک رویداد آنلاین است که در یک محیط دیجیتال برگزار می شود و از طریق یک پلت فرم مجازی میزبانی می شود. به زبان ساده، یک نمایشگاه تجاری مجازی از یک نمایشگاه تجاری در دنیای واقعی به صورت آنلاین تقلید می کند، با ویژگی های مشابهی که معمولاً در چنین رویدادی یافت می شود.

یک نمایشگاه تجاری مجازی چگونه است؟

غرفه‌های دنیای واقعی غرفه‌داران ممکن است در نمایشگاه‌های مجازی برای هر نمایشگاه تجاری حضوری که در آن نمایشگاه برگزار کنند، بازسازی شوند. در حالی که برخی رویدادها فقط به صورت آنلاین برگزار می شوند، “نمایشگاه های ترکیبی” نیز می توانند در کنار نمایشگاه های تجاری واقعی یا حضوری میزبانی شوند و “نمایشگاه های تجاری مجازی” ایجاد کنند.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *