روش های قیمت گذاری بلیت صندلی همایش، قیمت‌گذاری مناسب بلیت صندلی همایش نقش بسزایی در افزایش فروش بلیت رویداد و باشکوه برگزار شدن آن دارد؟ آیا تا به حال برای شما به عنوان برگزارکننده‌ی رویداد پیش آمده که دچار سرگردمی در قیمت گذاری صحیح بلیت همایش و یا رویدادتان بشید؟روش های قیمت گذاری بلیت صندلی همایش همیشه جزء آن دسته از مواردی است که برای برگزارکنندگان همایش چالش ایجاد می کند ما در این مقاله از رویدادان می خواهیم به این موضوع مهم بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. ممکن شما به عنوان برگزارکننده رویداد به خودتان بگویید: رویداد من خیلی خاص و مفید است و باید خیلی مورد استقبال قرار بگیرد ولی باید چه قیمتی برای فروش بلیت همایشم در نظر بگیریم؟
حقیقت آن است که قیمت‌گذاری بلیت اصلا کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان به راحتی قیمت برای رویداد پیشنهاد کرد؛ چون در آخر، این مخاطبان شما هستند که باید در مورد مناسب یا نامناسب بودن قیمت بلیت رویدادتان تصمیم بگیرند. اما با بررسی جنبه‌های کلیدی قیمت‌گذاری و نقش آن در افزایش فروش بلیت‌ صندلی همایش می توانید رویدادتان را تضمین کنید.

اهمیت استراتژی قیمت‌گذاری بلیت

قیمت‌گذاری مهم‌ترین و اساسی ترین مرحله از برگزاری رویداد محسوب می شود. قیمت‌گذاری مناسب برای بلیت‌ها می تواند فروش شما را تضمین کند و به همین ترتیب، قیمت‌گذاری نامناسب هم می‌تواند منجر به فروش نرفتن بلیت‌های شما شود؛ اگر برای بلیت‌ها قیمت بالا انتخاب کنید ممکن است مخاطبان هدف‌تان را از شرکت کردن در رویدادتان منصرف کنید و اگر قیمت پایین را انتخاب کنید ممکن است مهارت‌های شما را دست‌کم بگیرند. این‌جاست که تصمیم‌گیری مهمی در مورد انتخاب استراتژی قیمت‌گذاری باید صورت گیرد؛ تصمیمی که هم شما و هم مخاطبان‌تان، از نتیجه‌ی آن راضی باشند.

حتما بخوانید:  نقش قیمت گذاری بلیت در افزایش فروش رویداد

معیارهای قیمت‌گذاری بلیت‌ صندلی همایش

 

الان وقت آن رسیده که خیلی با دقت پارامترهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید در زمینه‌ی قیمت‌گذاری بلیت‌های رویدادتان، بهترین تصمیم را بگیرید. مسلم است که مواردی مانند مدت رویداد شما، قدرت برند شخص یا موسسه‌ی برگزارکننده‌ی رویداد، مکان برگزاری و مانند این‌ها بر قیمت بلیت‌ها تاثیر می‌گذارند؛ عوامل دیگری نیز در این تصمیم‌گیری موثر هستند. یکی از این عوامل، بررسی و مقایسه‌ی دوره‌های مشابه با دوره‌های خودتان است. این دوره‌ها می‌توانند توسط همکاران یا رقبای شما اجرا شوند و شما می‌توانید از مدل قیمت‌گذاری بلیت صندلی همایش های آن‌ها، ایده بگیرید.

 

بررسی و مطالعه رویدادهایی که در خارج از کشور برگزار می‌شوند، نشان می‌دهد اغلب چند پارامتر کلیدی در قیمت‌گذاری بلیت در نظر گرفته می‌شوند. اصلی‌ترین موارد را به صورت زیر دسته‌بندی کرده ایم:

۱. مدت زمان رویداد:

این که رویداد شما یک روزه است، چند روزه است یا چند ماهه، تاثیر زیادی در قیمت‌گذاری بلیت صندلی همایش دارد.

۲. مدت زمانی که خودتان برای بررسی رویداد صرف می‌کنید:

مدت زمانی که به برنامه‌ریزی‌های پیش از رویداد، حین رویداد و پس از رویداد اختصاص می‌دهید را باید به عنوان عاملی موثر در قیمت بلیت خود لحاظ کنید. به عنوان مثال می‌توان به مدت زمانی اشاره کرد که صرف می‌کنید تا فعالیت‌های گروهی را در ورکشاپ خود طراحی کنید (پیش از رویداد) یا وقتی که به گروه‌بندی شرکت‌کنندگان اختصاص می‌دهید (در حین رویداد) و یا بررسی بازخوردها و مستندسازی نتایج برگزاری رویداد (پس از رویداد).

۳. ارزش دانشی که منتقل می‌کنید:

این مورد بیشتر با توجه به سابقه‌ی مرتبط برگزارکنندگان رویداد، شناخته‌شده بودن آن‌ها و قدرت برند موسسه‌ی برگزارکننده‌ی رویداد در زمینه‌ی تخصصی رویدادشان مشخص می‌شود. به هر حال قیمت بلیت صندلی همایش یک سخنران حرفه‌ای، به نسبت یک سخنران تازه کار و شناخته‌نشده بالاتر است.

حتما بخوانید:  راهنمای ثبت نام در سایت و شرکت در یک رویداد

۴. وسایلی که در زمان برگزاری رویداد در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد:

اگر رویداد شما یک همایش یا سمینار است، تجهیزاتی که سالن شما در اختیار افراد قرار می‌دهد در این دسته قرار می‌گیرد. و اگر ورکشاپ برگزار می‌کنید، لوازم و ابزار لازم برای انجام فعالیتی در طول ورکشاپ، در قیمت‌گذاری بلیت صندلی آن ورکشاپ موثر است.

همان‌طور که می‌بینید، قیمت‌گذاری فقط با توجه به آن‌چه در روز برگزاری رویداد اتفاق می‌افتد صورت نمی‌گیرد بلکه تمام تلاش‌های شما در طول این فرآیند بر این مقوله موثر است. این در واقع مهارت شماست که برای برگزاری یک رویداد موثر و موفق، برنامه‌ریزی منسجم و گسترده داشته باشید. باید به مهارت‌ها و تجربه‌ی خود توجه داشته باشید؛ اگر مهارت خاصی دارید، به این معناست که رقابت با شما سخت است و این قابل تحسین است.

امتیاز به مطلب

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *