بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران و جهان ، هر ساله رویدادهایی که مربوط به کسب و کارها هستند در ایران و جهان برگزار می شوند.که معمولاً خدمات دهندگان، سخنرانان و شرکت کنندگانی حضور دارند که در مورد آخرین آموزش ها و فناوری ها در کسب و کار صحبت می کنند.بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران و جهان ، در برخی برنامه ها مانند جشنواره کسب و کار سیما نیز به این همایش ها پرداخته می شود. در این مقاله از رویدادان ابتدا تعریف انواع رویدادها و همایش ها می پردازیم و سپس بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران و جهان را نام می بریم.

تعریف همایش چیست؟

همایش، به اجتماعاتی گفته می شود که با حضور بیش از 15 نفر از افراد علاقه مند یا حرفه مشترک، در یک مکان یا زمان خاص، شرکت می کنند. و توسط یک یا چند سازمان برگزار می شود که باعث رشد کسب و کار می شوند.

انواع ایونت های ایرانی و خارجی

انواع رویدادها شامل موارد زیر است:

کنفرانس ها  /  همایش ها  /  سمپوزیوم ها  /  کنگره ها  /  ایونت های تشویقی و جلسات  /رویدادهای بازاریابی  /  جشن ها  /  سمینارها  /  دوره ها  /  نمایشگاه های عمومی و تجاری یا رویدادهای دیگر …

معمولاٌ تقاضا برای برگزاری یک رویداد یا همایش تجاری، عمدتاً توسط سازمان هایی صورت می گیرد که از آن به عنوان یک انجمن برای برقراری راتباط، آموزش، تبلیغ یک محصول، پاداش یا جشن، همکاری در مورد موضوعات و راه حل ها استفاده می شود.

انواع رویدادهای تجاری:

انواع رویدادهای تجاری شامل موارد زیر می باشند:

همایش ها

حتما بخوانید:  نحوه برگزاری یک رویداد کارامد و موفق

همایش ها که بعضاً به عنوان کنفرانس نام برده می شود. مجمع بزرگی از شرکت کنندگان هستند که اغلب چندین هزار نفر هستند و دارای تعداد زیادی بازدیدکننده بین المللی است. بیشتر همایش ها مانند جشنواره وب و کسب و کار، نمایشگاه هایی را نیز در کنار خود برگزار می کنند.

نمایشگاه ها

نمایشگاه ها گردهمایی هایی هستند که ارائه دهندگان تجاری، محصولات و خدمات خود را برای اهداف تجاری یا به عنوان نمایش عمومی نمایش دهند.

جلسات تشویقی

به برنامه هایی گفته می شود که مدیران برای شناسایی و ایجاد انگیزه بیشتر کارکنان شرکت برای افزایش عملکرد آن ها تدارک می بینند. و همچنین از جلسات تشویقی برای معرفی محصولات و خدمات جدید به کارکنان کلیدی استفاده می شود.

منظور از رویدادهای کسب و کار چیست؟

برگزاری یک همایش کسب و کار باید به طور دقیقی ترکیبی از دارایی، بدهی یا حساب سهام شرکت را تغییر دهد. اگر واضح تر بخواهم بگویم مثلاً شما با حضور در یک رویداد تجاری، باید بتوانید فروش خود را افزایش داده و سودآوری کسب و کار خود را بیشتر کنید.جشنواره کسب و کار سیما به برخی از این رویدادهای تجاری پرداخته است.

بیشتر انسان ها رویدادهای کسب و کار را به نوعی معامله تلقی می کنند؛ مثلاً یک شرکت برای خرید محصولات مورد نیاز خود با یک فروشنده در یک همایش مدیریت کسب و کار ارتباط برقرار می کند. بنابراین به خاظر این رویداد معامله ای شکل گرفته و مقدار موجودی قابل اندازه گیری میشود. و معامله روی حسای های دارایی و نقد در شرکت تاثیر می گذارد.

حتما بخوانید:  برآورد مالی برگزاری یک رویداد

تمامی اتفاقات تجاری جزو رویدادها محسوب نمی شوند. به عنوان مثال، امضاء قرارداد تولید یا قرارداد اجاره نامه معمولاً معادله حسابداری را به هیچ وجه تغییر نمی دهد. همچنین، برخی از موارد را نمی توان اندازه گیری منطقی کرد.

همان طور که در برنامه جشنواره کسب و کار سیما توضیح داده شد، فقط اتفاقاتی که می توان اندازه گیری کرد و معادله حسابداری را تحت تاثیر قرارداد، رویدادهای تجاری محسوب می شوند.

بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران

1.جشنواره وب و موبایل ایران  /  2.نمایشگاه الکامپ  /  3.اینوتکس (INOTEX)  /  4.کنفرانس ملی کارآفرینی شریف  /  5.نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار تهران

بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در جهان

1.کنفرانس IT و مدیریت کسب و کار  /  2.کنفرانس فناوری های کسب و کار  /  3.کنفرانس نوآوری فناوری جهانی  /  4.کنفرانس فناوری اطلاعات و نوآوری کسب و کارها  /  5.کنفرانس SXSW (South by southwest)

نتیجه گیری:

در این مقاله از رویدادان به معرفی انواع رویدادها و ایونت های مختلف پرداختیم و بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران و جهان را معرفی کردیم. رویدادهای مربوط به کسب و کار بسیار خوب هستند برای دیده شدن. بنابراین در صورتی که قصد رشد کسب و کارتون را دارید، پیشنهاد می کنیم به تقویم خود نگاه کنید و برای حضور در اولین رویدادی که مربوط به حوزه ی کسب و کار شما می شود آماده شوید.

 

امتیاز به مطلب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *