نقش قیمت گذاری بلیت در افزایش فروش رویداد تا به حال برای شما به عنوان برگزارکننده ی رویداد پیش آمده که با خودتان بگویید: رویداد من خیلی خاص و منحصر به فرد است و باید بیش از این ها مورد استقبال قرار بگیرد ولی فروشی ندارم؟ برای این مشکل با رویدادان همراه شوید. حقیقت ان است که قیمت گذاری بلیت اصلاً کار ساده ای نیست و نمی توان ساده بهترین قیمت برای رویداد پیشنهاد کرد. چون مهم مخاطبان شما هستند که باید در مورد مناسب یا نامناسب بودن قیمت بلیت رویدادتان تصمیم بگیرند.

اما در بهترین حالت، با مطالعه ی این مقاله می توانید جنبه های کلیدی قیمت گذاری را بشناسید و نقش آن را در فروش بلیت رویدادتان بهتر درک کنید.

استراتژی قیمت گذاری بلیت

استراتژی قیمت گذاری رویداد می تواند مهم ترین مرحله از فرایند برگزاری رویداد محسوب شود. قیمت گذاری مناسب برای بلیت ها می تواند فروش را تضمین کند و همچنین  قیمت گذاری نامناسب می تواند منجر به فروش نرفتن بلیت های رویداد شود.

اگر برای بلیت ها قیمت بالا انتخاب کنید ممکن است مهارت های شما را دست کم بگیرند. این جاست که تصمیم گیری مهمی در مورد انتخاب استراتژی قیمت گذاری باید صورت بگیرد. تصمیمی که هم شما و هم مخاطبین تان از نتیجه ی آن راضی باشند.

معیارهای قیمت گذاری

باید معیارهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید در زمینه ی قیمت گذاری بلیت رویدادها، بهتر تصمیم بگیرید. قطعاً که مواردی مانند مدت رویداد شما، قدرت برند شخص یا موسسه ی برگزار کننده ی رویداد، مکان برگزاری و مانند این ها بر قیمت بلیت ها تاثیر می گذارند.عوامل دیگری نیز در این تصمیم گیری دخیل هستند.

حتما بخوانید:  نمایشگاه های آنلاین هرگز از میان نخواهند رفت

یکی از این موارد، بررسی و مقایسه دوره های مشابه با دوره های خودتان است. این دورها می توانند توسط همکاران یا رقبای شما اجرا شوند. و شما می توانید از مدل قیمت گذاری بلیت رویدادهای آن ایده بگیرید.

رویدادهایی که در خارج از کشور برگزار می شوند، اغلب چند معیار کلیدی در قیمت گذاری بلیت دارند که شامل:

1.مدت زمان رویداد

این که رویداد شما یک روزه است یا چند روزه یا چند ماهه تاثیر زیادی در قیمت گذاری بلیت دارد.

2.مدت زمانی که برای تدوین رویداد صرف می کنید

مدت زمانی که به برنامه ریزی پیش از رویداد، حین رویداد و بعد از رویداد اختصاص می دهید باید به عنوان عامل موثر در قیمت گذاری بلیت لحاظ کنید.

برای مثال:

مدت زمانی که صرف می کنید تا فعالیت های گروهی را در ورکشاپ طراحی کنید (که از پیش از رویداد )

زمانی که به گروه بندی شرکت کنندگان اختصاص می دهید ( در حین رویداد )

بررسی بازخوردها و مستندسازی نتایج رویداد ( که پس از رویداد )

3.ارزش دانش و اطلاعاتی که منتقل می کنید

این مورد که با توجه به سابقه ی مرتبط برگزارکنندگان رویداد، شناخته شده بودن و قدرت برند موسسه برگزارکننده رویداد مشخص می شود.

4.وسایل و پک هایی که در رویداد در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود

رویداد شما چه دوره آموزشی و یا همایش یا سمینار باشد، تجهیزاتی که سالن شما در اختیار افراد قرار می دهد در این دسته قرار می دهد.

همان طور که می بینید، قیمت گذاری فقط با توجه به آنچه در روز برگزاری رویداد هزینه می شود بستگی ندارد بلکه تمام تلاش های شما در طول این فرایند تا به نتیجه رسیدن رویداد موثر است.این در واقع مهارت و هنر شماست که برای برگزاری رویداد موفق چقدر برنامه ریزی منسجم و گسترده داشته باشید.

برگزاری رویداد یک مهارت خاص است که باید ارج بنهید. در مطالب بعدی، در مورد قیمت گذاری بلیت رویداد در سامانه رویدادان خواهید خواند.

نویسنده: تیم تولید محتوای رویدادان

امتیاز به مطلب

دیدگاهی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *