برگزاری یک رویداد کارامد و موفق خود آسان نیست و نیاز به برنامه ریزی رو به جلو دارد. در این مقاله از رویدادان قصد داریم نکات مهمی از نحوه برگزاری یک رویداد راحت و موفق توضیح دهیم. پس اگر شماهم می خواهید رویدادتان را کم دغدغه برگزار کنید با ما همراه باشید.نحوه برگزاری یک رویداد کارآمد و موفق ، به عوامل متفاوتی همچون موار زیر نیازمند است:

تعیین هدف

هنگامی که تصمیم گرفتید می خواهید میزبان یک رویداد شوید ، اولین قدم شما این است که آنچه را که می خواهید به انجام برسانید تعریف کنید داشتن هدف مشخص برای موفقیت در هر فعالیت ضروری است. هدف را برای شروع مشخص کنید ، چه برای راه اندازی محصول ، تبلیغ برند ، جذب مشتری یا هدف دیگری باشد. این مهم است زیرا کل استراتژی باید در اطراف هدف طراحی شود.

انتخاب موضوع

یک رویداد با مضمون، ارزش یادآوری بیشتری دارد این چیزی است که موفقیت طولانی مدت و بازگشت خوب سرمایه شما را تضمین می کند. مکان ، دکوراسیون ، لباس فرم و منو ، همه چیز باید با موضوع مطابقت داشته باشد تا یک تجربه عالی و به یاد ماندنی را برای مهمانان خود تضمین کنید.

تعیین بودجه

هدف اصلی از بودجه بندی رویداد، کنترل هزینه ها نیست در اصل هدف کمک به سازمان برای اختصاص بودجه به عناصر اصلی و با ارزش رویداد، مطابق با هدف اصلی کسب و کار شما است.

بودجه بندی، مشخص کننده هزینه مورد نیاز برای هر بخش رویداد است.از این رو لازم است بخش‌هایی از رویداد که برای شما اهمیت بیشتری دارند و باعث موفقیت بیشتر شما در تحقق اهدافتان خواهد شد تعیین شوند و قسمت اصلی بودجه به آن ها اختصاص داده شود.

حتما بخوانید:  نقش قیمت گذاری بلیت در افزایش فروش رویداد

زمان بندی مناسب

برای دستیابی به حداکثرموفقیت، لازم است در زمان بندی رویداد خود دقیق باشید. تاریخ‌های مهم مانند تعطیلات و مناسبتهای سالانه را مد نظر داشته باشید؛ زیرا ممکن است با رویداد شما تداخل داشته باشند.

اما این نکتهٔ را در نظرداشته باشین که از این تداخل می‌توانید استفاده کنید و با اشاره به آن اتفاق، مراسم خود را برگزار کنید. باید مد نظر داشته باشید که آماده‌سازی این رویداد چه مقدار زمان نیازدارد. همچنین محاسبه زمان لازم برای رسیدن دعوت شدگان به محل مراسم ضروری است.

محل برگزاری

مکان مناسب برگزاری رویداد یکی از مهم‌ترین عواملی است که کیفیت رویداد شما را از دید مخاطب تعیین می‌کند.. مکانی را انتخاب کنید که دسترسی به آن آسان و برای همه در دسترس باشد. همچنین نورپردازی و تجهیزات صوتی و تصویری لازم را برای آن آماده کرده.حتما راهنمای مناسب جهت ورود مهمان ها در محل حضور داشته باشد تا شرکت کنندگان دچار سردرگمی نشوند.

اهمیت دادن به مدعوین رویداد

شرکت‌کنندگان مراسم مهم‌ترین بخش رویداد شما هستند، و تمام جوانب رویداد شما کاملا وابسته به حضور تک تک آن‌ها میباشد. طبیعتا هر چقدر پذیرایی همایش مناسب تر باشد، نشان دهنده میزان اهمیت شما برای مهمانان و شرکت کنندگان رویداد خواهد بود. قطعا شرکت کنندگان درک می کنند که شما بیشتر به رفاه مهمانانتان فکر می کنید نه صرفا سود بیشتر!

ایمیل قبل رویداد

یکی ازعوامل مهم برای دعوت و اطلاع رسانی یک رویداد اطلاع رسانی از طریق ایمیل است. ایمیل دعوت به رویداد ، ایمیلی است که برای اعلام رویداد پیش رو در آینده مانند وبینار ، کنفرانس ، همایش و… ارسال می شود و افراد را متقاعد می کند که ارزش بازدید دارند.همچنین میتوانید شب قبل از رویداد برای یادآوری مجدد وجزیاتی از شرایط مراسم ،ایمیلی به مخاطبان رویداد فرستاد.

حتما بخوانید:  بهترین رویدادهای تخصصی کسب و کار در ایران و جهان

استفاده از شبکه های اجتماعی

در حالی که دعوت های شخصی همیشه یک امر اساسی برای هر رویداد تجاری است. اما  شما باید همگام با روندهای مدرن فناوری باشید. می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و انتقال برنامه های رویداد و نگه داشتن آنها قبل و بعد از رویداد استفاده کنید.

مجموعه رویدادان ارتباط بسیار قوی ای در تبلیغات ایمیلی و اس ام اسی و در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام،تلگرام ،لینکدین و… دارد که میتواند اطلاعات را به درستی به دست مخاطبان برساند.

نحوه برگزاری یک رویداد کارامد و موفق نیازمند پشتیبان و متخصصانی در این حوضه میباشد. مجموعه رویدادان با در نظرگرفتن تمامی شرایط و بهترین تبلیغات میتواند شما را در این زمینه همراهی کند.

نویسنده: تیم تولید محتوای رویدادان

امتیاز به مطلب

8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *