جانشین پروری و ارتقاء شغلی ، هر فردی كه در سازمانی یا موسسه ای مشغول به كار می شود، پس از كسب تجربه و دستیابی به مهارتهای شغلی، به فكر ارتقاء شغل می افتد.  كسی که دارای مهارتها و تجربه های لازم برای انجام كاری است، چرا برای ارتقاء شغل تلاش نكند؟ با رویدادان همراه باشید.جانشین پروری و ارتقاء شغلی در سازمانهای كنونی بخصوص سازمانهای بزرگ، فقط انجام كار و تلاش زیاد در انجام وظایف، برای پیشرفت و ترقی در مراحل كاری و گرفتن مزایای سازمانی كفایت نمی كند، بلكه مدیران نیز باید به این درك و دریافت از عملكرد و رفتار شاغل برسند كه او فردی شاخص، فعال و برجسته در كار خویش است و قابلیت رشد و ترقی را دارد.

حال میخواهیم با تعریف جانشین پروری وهمچنین تاثیرات ارتقاء شغلی بر فرد آشنا شویم.

جانشین پروری چیست؟

جانشین پروری از مهم ترین راهبردهای بقا برای فعالیت اثربخش در جهان متلاطم امروز است که صرف نظر از اهمیت این امر، در هر سازمان، مجموعه متنوعی از عوامل تسهیل گر یا بازدارنده در فراگرد توسعه برنامه جانشین پروری ظاهر می شوند که به نوعی میدان نیروی پرچالشی را له یا علیه آن به وجود آورند. راهبرد جانشین پروری ، رهبرانی را با توانایی انتقال دانش و تسهیم آن در سازمان فراهم می آورد و احتمال کاستی دانش در اثر بازنشستگی ، ارتقا و سایش نیروها را جبران می نماید.

ارتقا شغلی چیست؟

به عنوان یک حرفه ای ، مهم است که درک کنید چگونه می توانید در صنعت خود بهتر عمل کنید. توانایی شما در پیش بینی اهداف حرفه ای و عملی ساختن آنها می تواند منجر به فرصت های پیشرفت شغلی شود

حتما بخوانید:  نمایشگاه آنلاین

ارتقا شغلی فرآیندی است که طی آن متخصصان در سراسر صنایع از مجموعه مهارت ها و عزم خود برای دستیابی به اهداف شغلی جدید و فرصت های شغلی چالش برانگیز استفاده می کنند. برخی از شرکت ها برنامه های پیشرفت شغلی را ارائه می دهند که به کارمندان موجود اجازه می دهد در داخل شرکت به سمت بالا حرکت کنند.

ترفیع یا پیشرفت شغلی روندی است که با محول شدن وظایف جدید و بالاتر، حقوق و مزایای بیشترمیتواند باعث انگیزه بیشتری درکارمندان شود. البته ارتقا شغلی تنها به نفع کارمند نیست، بلکه برای کارفرما و یا صاحبان کسب‌وکار نیز اهمیت زیادی دارد.ارتقا شغلی گاهی منجر به افزایش حقوق و یا پاداش تشویق می شود وگاهی منجر به پیشرفت در حوزه ی کاری و تغییر در وظایف و مسئولیت ها اتفاق می افتد .

 5 عامل مهم و تاثیر گذاردرارتقا شغلی

1- توسعه فردی

2- آموزش های مهارتی

3- آموزش های مدیریت

4- جهت دهی دانش

5- توسعه روابط عمومی و سازمانی

عوامل اهمیت ارتقا شغلی چیست؟

1- احساس هدف می دهد

وقتی به کارمندان فرصت های پیشرفت شغلی پیشنهاد می شود ، این باعث می شود که آنها احساس کنند با شرکت در حال رشد هستند و احساس هدفی را فراهم می کند ، که به نوبه خود باعث وفاداری می شود.

2- میزان رضایت را افزایش می دهد

یک سیستم ارزیابی بین کارکنان و تشویق آنها و دادن ترفیع، تا حد زیادی می‌تواند میزان رضایت را افزایش دهد. این باعث می شود که آنها از کار کردن برای شما احساس خوشحالی کنند.

حتما بخوانید:  برآورد مالی برگزاری یک رویداد

3- استرس را کاهش می دهد  

استرس می تواند در طولانی مدت کارمندان را ناراضی و ناسالم کند. دادن چیزی برای کار کردن به آنها معمولاً احساس اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در آنها ایجاد می کند. و استرس را کاهش می دهد.

4- فرصت های جدید ایجاد می کند

پیشرفت شغلی می تواند به معنای پرورش فرهنگ اشتراک دانش باشد ، که به کارمندان امکان می دهد تا علایق جدیدی را در شرکت کشف کنند.

5- تعامل و بهره وری را افزایش می دهد

وقتی کارمندان در محل کار احساس حمایت می کنند ، در نتیجه اشتغال و بهره وری بیشتری پیدا می کنند. این به این دلیل است که شخص احساس می‌کند، تلاش‌هایش در محیط کاری دیده شده است. وقتی تلاش و پشتکار یک فرد مورد توجه قراگیرد، انگیزه‌اش برای بالابردن بهره‌وری نیز افزایش می‌یابد.

نویسنده: تیم تولید محتوای رویدادان

امتیاز به مطلب

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *