نمایشگاه های آنلاین همچنان یکی از عوامل مهم و موثر در برنامه بازاریابی هر شرکتی هستند.آیا شما هم با این موضوع موافق هستید؟ یا شما هم برای معرفی محصولات و یا خدمات خود در نمایشگاه های تجاری حاضر می شوید؟ لظفا تا انتهای این مقاله با رویدادان همراه باشید.نمایشگاه های آنلاین، بسیاری از بازاریابان گمان می کنند نمایشگاه های تجاری دیگر مرده اند. هنوز هفتاد و دو درصد از کارخانجات در آمریکا برای معرفی کالاها و خدمات خود در نمایشگاه های تجاری شرکت می کنند.

امروزه که تقریباً می توان بسیاری از امور را به شکل آنلاین و درفضای مجازی انجام داد شاید برخی تصور کنند که نمایشگاه های صنعتی و تجاری دیگر اهمیت خود را از دست داده اند اما تحقیقات این مسئله را تایید نمی کنند. هنوز هم نمایشگاه های معتبر تجاری و صنعتی مهن ترین مکان برای معرفی دستاوردهای شرکت های مختلف محسوب می شوند.

در این نمایشگاه ها مشتریان می توانند محصولات را از نزدیک ببینند و لمس کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را درباره محصول و خدمات یه شکل مستقیم ازمسئولان مربوطه اخذ کنند.شما در نمایشگاه های آنلاین یا مجازی نمی توانید چنین تجربه ای را درباره یک محصول به دست بیاورید.

البته شماری از شرکت های آنلاین برگزاری نمایشگاه های مجازی را تجربه کرده اند. برای مثال ئی کام ایکس پو یک نمایشگاه تجاری آنلاین برای بازاریابان آنلاین است.

این نمایشگاه کاملاً مجازی است و با توجه به آن که کل فعالیت این حوزه در فضای مجازی انجام می شود برگزاری نمایشگاه آن در فضای مجازی ممکن است. بی تردید برگزاری نمایشگاه مجازی و آنلاین برای صنایع سنتی نمی تواند مفید باشد.

حتما بخوانید:  برگزاری پنجمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا بصورت آنلاین

همچون دیگر تاکتیک های بازاریابی حضور در نمایشگاه های تجاری باید بخشی از برنامه کلی شما در حوره فعالیت تان باشد.

شما باید بدانید که هدف تان از حضور در نمایشگاه های تجاری چیست؟

اگر قصد دارید میزان آگاهی و اطلاعات درباره حوزه فعالیت تان را افزایش دهید یا موقعیت خود را در میان رقبا بهبود بخشید حضور در نمایشگاه های تجاری بسیار موئر است.

اما اگر قصد دارد که بهبود موقعیت تان را به افزایش فروش تبدیل شود حضور در نمایشگاه های آنلاین گزینه خوبی نیست. امروزه برخی از شرکت ها همزمان با شرکت در نمایشگاه تجاری خود نیز نمایشگاه هایی را برگزار می کنند. هدف از برگزاری نمایشگاه های جنبی ایجاد ارتباط بیش تر با مشتریان، حامیان و شرکا است.

بسیاری از شرکت ها از فرصت حضور در نمایشگاه ها برای:

ملاقات با مشتریان

معرفی مستقیم محصولات به مشتریان

ایجاد تجربیات مفید برای مشتریان درباره کالا و خدمات خود استفاده می کنند.

انجام چنین فعالیت هایی در فضای آنلاین و مجازی غیر ممکن است. علاوه بر شرکت در نمایشگاه های تجاری برگزاری نمایشگاه های اختصاصی هم در معرفی برند شما و افزایش فروش محصول یا خدمات شما موثر خواهد بود.

نتیجه گیری:

در نهایت باید گفت نمایشگاه های تجاری همچنین یکی از عوامل مهم و موثر در برنامه بازاریابی هر شرکتی هستند. نمایشگاه های تجاری صرف نطر از مقیاس، حجم و نوع همچنین برگزاری می شوند و هرگز تعطیل نخواهند شد.

نویسنده: تیم تولید محتوای رویدادان

امتیاز به مطلب

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *